2017. november 24., péntek

Alice Wright - A létezés bizonyítéka

Néha csak rám jön az írhatnék. Nem a „jaj, ez egy jó történet lenne, dolgozzuk ki” fajta, hanem az, amikor csak minden szót gyönyörűnek találok, és csak írom őket, de minél többször firkantom le őket egy papírra, annál természetellenesebbnek és idegenebbnek tűnnek. Mégis szeretem ezt csinálni, mert szebbnek tűnik a világ, jobbnak tűnök én is.

Ragyog. Béklyó. Zseniális. Könyv. Betűk. Hangok. Illatok. Fény. Kávézó. Por. Terasz. Pont. Egyetem. Világ. Téglafal. Végállomás. Híd. Másik oldal. Minden. Csoda. Üzenet. Emlék. Nyom. Irat. Macskakő. Felhők. Dombok. Villanypózna. Fű. Pad. Játszótér. Szabadság. Semmi.

Valahogy minden szót, még azt is, aminek rossz jelentése van, vagy alapjáraton nem használom, egy csepp világegyetemnek tűnik, és ha írok, egyszerűen csak olyan, mintha uralkodnék valamin. Nem valami hatalmas dolgon, nem a világon, inkább azon, ami a fejemben van, és amit papírra vetek. Uralkodom magamon.

Néha rohan a világ, és nekem kedvem támad vele rohanni, még akkor is, ha tudom, sohasem érném utol. A fénysebességnél is gyorsabb, hozzá képest én csak egy csiga vagyok, mégis, legtöbbször hallgatok arra a cincogó kis hangra a fejemben, a sarokba hajítom azt, ami éppen a kezem ügyében van, csak cipőt veszek fel, és úgy, ahogy vagyok, akár pizsamában, akár szakadt otthoni ruhában, de rohanok. Dombokra, valami magas helyre, ahol egyszerre érzem azt, hogy egyedül vagyok és mégsem. Nem tárom szét a karom, mint a filmekben, nem szívom be a kora délutáni vagy késő délelőtti, kipufogófüst- és trágyaszagú levegőt, csak megtorpanok egy pillanatra, körbenézek, és már megyek is tovább. Fogalmam sincs hova, meddig, nem törődök senkivel és semmivel, csak megyek, míg meg nem találom azt a helyet, ahol úgy érzem, véget ér a világ, akkor is, ha nincs szakadék, hanem minden folytatódik tovább.
Amikor elfekszek, érzem, ahogy a föld él, lélegzik a tenyerem alatt. Csodálatos!

Ezek az apró mozzanatai a mindennapjaimnak bizonyítják igazán, hogy élek.
Megosztás: 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése