2017. július 31., hétfő

Alice Wright - Hajnal

Szokása szerint elmosolyodott, amikor kikémleltem a folyosóra, hátha valaki meglátta.

- Lassan négy óra van, mégis ki venne észre? - nevetett fel, mire rekordidő alatt elé pattantam, és két kezemet a szájára tapasztottam.

- Ez a hely tele van éjjeli baglyokkal. Szabályszegő éjjeli baglyokkal - morogtam, majd az ágyamra ültem. Szobatársam is egy volt közülük, alig fél órával lámpaoltás után kilógott a szomszédainkkal. De így legalább nem küldött felém értetlenkedő pillantásokat Timothy látogatásakor.

- Mi a mai terv? - nézett körbe, majd tekintete megakadt az íróasztalomon porosodó sakktáblámon. Megint.

- Sakkozunk. És ezúttal én nyerek - pakoltam fel a négyzetekre sötét bábuimat.

- A jó mindig győz, vagy már elfelejtetted? - pörgette meg ujjai között egyik fehér bástyát.

- A színek szerinti megkülönböztetés rasszizmusnak számít, vagy már elfelejtetted? - vágtam rá kapásból, és mielőtt még tiltakozhatott volna, megtettem az első lépést.

Oda sem figyelve állítottuk fel a védelmet és kezdtük meg a harcot. Alattvalóink a megszokott rendben hulltak el a csatamezőn, míg neki már csak egy bástyája és a királynője maradt királya mellett, az én uralkodómat pedig egyedül neje segítette. Három a kettő ellen, és Tim sunyin elmosolyodott. 

- Most bevethetnéd - bökött a császárnémra.

- Nem tudom, miről beszélsz - vontam meg a vállam tüntetően. Megint segíteni akart. De én a saját erőmből akartam legyőzni. Tulajdon lépéseimmel, stratégiámmal, gondolataimmal. Legalább egyszer.

- Sakk - tolta a térfelemre bástyáját. Az asztalon villogó digitális órára néztem. Öt.

- Timothy? - menekítettem meg királyomat.

- Tessék? - szólt azon az idegesítő, nyugodt és érdektelen hangján.

- Megint el fogsz menni? - kérdeztem tétován, és a figyelemelterelés legcsekélyebb szikrája nélkül néztem, ahogy a királynőért nyúló keze megdermed a tábla fölött. - Szóval igen.

- Sajnálom - sütötte le a szemét. Önszántamból toltam elé uralkodómat, majd a tartóba söpörtem szolgáinkat. - Tényleg.

- Persze! - vakkantottam, és az ágy végébe rúgtam a dobozt.

Ő volt az első barátom, de elhagyott, amikor lehetett.

Mindig hajnalban, nyomtalanul, és sosem tudtam, mikor fog újra feltűnni.

Hiszen csak a képzeletemben létezett.

Megosztás: 

1 megjegyzés: