2016. október 12., szerda

Alice Wright - Vérszag


Minden kék volt. Az elején még világos, nyugtató babakék, majd ahogy egyre lejjebb mentem, baljós, mégis hívogató sötétkék - mint a kora esti ég.

A környezet is megváltozott; az egyik percben még csak hínárdarabok lebegtek körülöttem, majd kis idő után megjelentek a kisebb halak is - a tengeri tápláléklánc alja. Nőtt a távolság a parttól, ezzel együtt nőtt az élővilág.

Izgatottságtól csillogó szemmel néztem a mellettem elsuhanó csöppségeket. Némelyik lefékezett előttem, és kíváncsian meresztette rám gülüszemeit, de amikor tétován felé nyúltam, sietve elúszott.

Leértem a korallokhoz. Rákok, bohóchalak, csikók. Mind a sziklák rejtekéből figyelt engem. Kicsi szemek, melyek pislogás nélkül meredtek rám - ami egy idő után ijesztő lett volna, ha nem töltöm a fél életem a tengerben.

A fény csökkent, szakadékok bukkantak fel a távolban. Némelyik kőtömb arcra hasonlított, mintha minden vízi élőlényt fel akarna falni. Ez már tényleg ijesztő volt.

Hideg lett, fokozatosan libabőrös lettem, de nem bántam. Tudtam, hogy az utolsó pillanatban, lila szájjal fogok a felszínre menni.

Kialudt vulkánok. Pöttöm, bekövesedett, kialudt vulkánok. Ahogy rájuk néztem, el sem tudtam képzelni, hogy mennyi pusztítást okozhattak régen.

Halraj suhant el mellettem, ijedten szelték át a tengert. Akik eddig a lábamnál úszkáltak, most a korallok és sziklák mélyedéseibe húzódtak. Nem voltam hülye, követtem példájukat, és egy nagyobb kőtömb mögé lapultam. Ahogy kikémleltem, ereimben megfagyott a vér.

Egy nagy fehércápa komótosan úszott el előttem. Uszonyaival néha lustán belecsapott a vízbe, szemei éberen fürkészték a környezetet. Szájából egy valaha élt bohóchal csontváza lógott ki. Te jó ég, azok a fogak! Tanultunk a különleges fogsoráról, de álmomban sem hittem volna, hogy ilyen közelről látom.

Hirtelen megállt, a fejét kapkodta, orrlukai kitágultak. Szemében az éhség tüze lobogott hatalmas lánggal. Dermedten lapultam a kőhöz, a kiálló tüskés részek végigkarcolták a bőröm. Aztán felkaptam a fejem.
Láttam. Egy sérült lány vergődött a víz felszínén. A cápa eliramodott.
Megosztás: 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése