2016. október 24., hétfő

Alice Wright - Ez csak szerelem, igaz?


Nem tudtam, mikor, vagy hol történt. Két dolog volt biztos. Az egyik, hogy éppen akkor voltam túl egy újabb csalódáson. A másik pedig, hogy belépett az életembe, és azóta sem akaródzott kilépni onnan. Azóta figyeltem. A mozdulatait, cselekedeteit. Hallgattam a hangját, amikor énekelt vagy beszélt, mindig a közelben voltam. Az elmémbe véstem minden részletet. A tetteit, a külsejét, a tulajdonságait. Nem tettem semmit, csak figyeltem. Páholyból néztem végig, ahogy mások összetörték a szívét, kihasználták, eltiporták. Barátok, barátnők jöttek és mentek, pusztítást hagyva maguk után, én pedig a kisujjamat sem mozdítottam, hogy megakadályozzam ezt az ámokfutást. Nem akartam. Tudtam, hogy semmit nem jelentek neki. Egy naiv kölyök voltam, akit hozzá hasonlóan becsaptak és eldobtak. Az osztálytársa voltam, de soha nem beszélgettünk, a társalgás nálunk kimerült a köszönésekben. Jó reggelt, szia, majd kínos csend, amit mondhatni én törtem meg azzal, hogy kikerültem, leültem a helyemre, és kizártam a külvilágot. Nem volt bennünk semmi közös; ő a soul típusú zenéket hallgatta, míg én inkább rocker voltam. Ő volt a jó tanuló, én a rossz. Neki nagy (ál)baráti társasága volt, nekem egy haverom volt - de ő sokkal igazibb volt a többinél. Ő nyílt volt, kedves, akár egy napraforgó, én inkább az árnyékban maradtam. Egymás ellentettjei voltunk, mondhatni tűz és víz, de soha nem próbáltuk összerakni a kirakóst és kiegészíteni egymást. Legalábbis én nem. Jó volt ez így, a megszokott körforgásban.
- Tudod - lépett mellém a barátom, mikor tesis felmentettként a lányok röpizését figyeltem -, lehet, hogy ha tennél valamit, még valami jó is kisülne.
- Ez is csak szerelem, igaz? - tápászkodtam fel halvány mosollyal, és elindultam a táskámban lévő könyvért, ő pedig követett. - Akkor nem teszek semmit. Ugyanúgy végződne. Ez is idővel elmúlna, mint az összes többi.
Nem cáfolt, nem helyeselt. Mindketten tudtuk, hogy miért nem lépek semmit soha. Hogy csak gyáva vagyok, ennyi az egész.
Megosztás: 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése